Czytaj codziennie Gazetę grodziską. Pismo Gazeta grodziska dostarcza najaktualniejszych informacji. Na stronie gazeta-grodziska.pl nic ciekawego nie znajdziecie:(










Dziś jest roku, imieniny Agaty i Adelajdy
 


Wiadomości z Powiatu Grodziskiego


GMINY


Baranów


Brwinów


Grodzisk Mazowiecki


Jaktorów


Milanówek


Podkowa Leśna


Pruszków


Żabia Wola

Oprogramowanie na zamówienie

TEMATY


Aktualności


Ciekawostki


Edukacja


Finanse


Komunikacja


Kultura


Obok nas


Organizacje


Prognoza pogody


Samorząd


Sport


Środowisko


Zdrowie

Jaktorów


MAPY i PLANY


Grodzisk Mazowiecki

Oprogramowanie na zamówienie

Rozkłady jazdy


Rozkład KM1


Rozkład WKD


Rozkład SKM S1


Rozkład SKM S2


PKS Grodzisk - linie podmiejskie


Komunikacja miejska w Grodzisku


Kominikacja miejska w Milanówku

network tools

Prognoza pogody

Pogoda w Grodzisku Mazowieckim

Grodzisk Mazowiecki


Organizacje pozarządowe
Turczynek - czwarta oferta zagospodarowania obiektu
07-03-2010, 09:21:00

W artykule „Ostatnia w 2009 r. sesja Rady Miasta Milanówka” pisałam między innymi o prezentacji 3 ofert zagospodarowania Turczynka, które wpłynęły do UM Milanówek, w odpowiedzi na propozycję inwestorskiej współpracy przy rewitalizacji tego zabytkowego obiektu, skierowaną przez burmistrza Jerzego Wysockiego do ok. 300 instytucji. Na marcowej Komisji Kultury zaprezentowano też czwartą koncepcję - niezmienną od pięciu lat.

Największe zainteresowanie wzbudziła oferta IESE Business School (Szkoła Biznesu Uniwersytetu Nawarry) i tę ofertę rekomendował radnym burmistrz Jerzy Wysocki. W 12 argumentach, przemawiających za tą ofertą, wymieniał m. in.: „zachowanie obecnej części parkowo-willowej (tj. parku i co najmniej jednej willi), jako otwartych dla publiczności, na określonych zasadach, nie kolidujących z charakterem szkoły biznesu o światowym poziomie; potencjał inwestora; prestiż wynikający z posiadania na terenie miasta jednej z najlepszych szkół menedżerskich w Europie i jedynej takiej w Europie Środkowo-Wschodniej”. Burmistrz nie opowiedział się jednak za żadną formą (opcją) współpracy z ewentualnym przyszłym inwestorem, pozostawiając radnym rozstrzygnięcie tej kwestii.
Na styczniowej sesji Komisji Kultury radni zobowiązali burmistrz do przygotowania analizy różnych opcji: sprzedaż, dzierżawa, koncesja na roboty budowlane, spółka prawa handlowego, ze zwróceniem uwagi na plusy i minusy każdego z rozwiązań, a ponadto wyrazili zgodę, by na marcowym posiedzeniu komisji Stowarzyszenie na Rzecz Miast-Ogrodów zaprezentowało swoją koncepcję zagospodarowania Turczynka.
 
W środę 3. marca, na posiedzeniu Komisji Kultury koncepcja została zaprezentowana. W prezentacji wyeksponowano walory tego obiektu i to zarówno obu willi jak i parku/lasu, poparte pięknymi fotografiami. Podkreślono konieczność ochrony unikalnych wartości przyrodniczych i krajobrazowych obiektu, zwracając uwagę, że Turczynek udostępnia ogromną przestrzeń dla wyrażania pomysłów i inicjatyw.
Proponowano wykorzystać tę przestrzeń poprzez zorganizowanie w Turczynku między innymi: Centrum Turystyki Kulturowej, muzeum F.Ossendowskiego, muzeum historii miast-ogrodów, warsztatów twórczych, stałych i czasowych wystaw, prelekcji, koncertów, siedziby organizacji i stowarzyszeń.
Przekonywano radnych, że  koncepcja ta ma poparcie wielu twórców mieszkających w Milanówku i okolicach, okolicznych miast i gmin, powiatów, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Powoływano się na obietnice współfinansowania przedsięwzięcia, które padły w prowadzonych rozmowach. Niestety, stwierdzeń tych nie poparto chociażby listami intencyjnymi.  Mówiąc o proponowanej umowie konsorcjum, nie przedstawiono ewentualnych przyszłych stron tej umowy.

Szkoda, bo myślę, że wówczas łatwiej byłoby przekonać radnych do realności tej koncepcji. Koncepcji, która powstała przed 5-cioma laty i, jak stwierdziła przewodnicząca Stowarzyszenia, jest w posiadaniu burmistrza od czerwca 2005 roku.
Szkoda, że Stowarzyszenie w ciągu 5 lat nie zrobiło nic więcej. Szkoda również, że przedstawiciele innych stowarzyszeń, którzy podczas prezentacji próbowali przekonać radnych, że obiekt jest unikalny, że decyzja którą mają podjąć, jest nieodwracalna i że podejmując ją pochopnie, mogą skrzywdzić przyszłe pokolenia (choć o tym chyba radnych przekonywać nie trzeba) – w ciągu minionych 5 lat nie wsparli autorów koncepcji w realizacji kolejnych etapów, w tym przygotowania wniosku o dofinansowanie ze środków UE, znalezienia organizacji, które wyłożą 15% kwoty  niezbędnej na realizację przedsięwzięcia (wkład własny). Jak stwierdziła przewodnicząca Komisji Budżetowej i Inwestycji, miastu zaangażowanemu w inne projekty, nie uda się wygospodarować takiej kwoty.
W Milanówku są organizacje pozarządowe, np. MU3W, Fundacja „Homo Homini”, które z sukcesem starają się o pozyskanie  środków UE dla wsparcia swoich działań. Może warto było skorzystać z ich doświadczeń?
Ewa Kubacka



Czytaj także:
dodaj komentarz
powrót


Komentarze
Gość: obserwator | 12-03-2010, 22:26


Proponuję sprawdzić kwalifikacje wybitnych członków Komisji Kultury. Są to osoby wielce zasłużone, mądre i wspaniałe. A na kulturze znające się jak mało kto. Dajmy im więcej kasy do dyspozycji a z Turczynka zrobią II Oxford.
Gość: Marek | 09-03-2010, 10:39


A może przemianować Turczynek na ośrodek kultury? Nie znam rozkładu głównej willi ale wiem że nie ma tam dużej sali widowiskowej, która powinna być dla takiego ośrodka kluczowa. Ale przecież ośrodek kultury to nie tylko sala widowiskowa, ale miejsca gdzie mogą toczyś się różne inne kameralne wydarzenia, próby zespołów, chóru itp. Gdzie mogą byc wystawy. Milanówek nie ma tak naprawdę ośrodka kultury, bo adoptowany budynek TKKFu i PTTKu przy wiadukcie chyba nie jest docelowy! Może to byłby dobry początek? Potem można w podobnyym stylu zbudować budynek z salą widowiskowo-konferencyjną. W Milanówku sporo się dzieje pod względem kulturalnym dzieki prężnej szefowej i to bez nowoczesnej sali widowiskowej. Jednakże taki osrodek kultury w takim pieknym miejscu byłby dużym wsparciem dla prężnej szefowej. Podam prosty przykład Podkowy, gdzie wyremontowano budynek "Kasyno", który służy do kameralnych występów, ale wiosną i latem również do znacznie większych pod chmurką, gdzie muzyka brzmi niepowtarzalnie. A jest przecież park, gdzie koncerty majowe aż sie proszą! Drugim przykładem jest "Kawiarenka u artystek" w Milanówku, gdzie w salce wielkości pokoju dzieje się prawdziwa kultura. A czemu by nie przeniść tam owej kawiarenki? A może zrobić jej filie? Komercję mozna połączyć z kulturą. Dobrym przykładem jest owa kawiarenka ale i np Klub 3D w Grodzisku, który w budynku ośrodka kultury nie tylko serwuje piwo ale również bardzo ciekawe koncerty jazzowe, bluesowe z gwiazdami muzyki włacznie. Wiem, że na to potrzebne są pieniądze ale przecież Milanówek łoży jakieś środki na kulturę. Są też wspomnaine w artykule dotacje unijne. Skorzystał z tego Grodzisk, skorzystała Podkowa, może i skorzysta Milanówek?
Gość: Monia | 09-03-2010, 11:46


Dla mnie pomysł OK, o ile jest to możliwe technicznie. Ale żadne przekazywanie, żadnym stowarzyszeniom. Właścicielem musi być miasto a nadzorować to musi ktoś z uzrędu (dyrektor osrodka kultury). Nie mam nic przeciwko stowarzyszeniom, ale to nie stowarzyszenie powinno być właścicielem czy zarządcą obiektu ale miasto (urząd). Stowarzyszenia moga (powinny) tam otrzymać miejsce gdzie mogą sie spotykać i prowadzić swoją działalność.
Gość: B | 09-03-2010, 16:01


A z czyich pieniędzy chciałbyś to zrobić? To trzeba WYREMONTOWAĆ, utrzymać w dobrym stanie, zabezpieczyć przed wandalami, ogrzewać, zatrudnić ludzi w ośrodku kultury a taka mieścina jak milanówek raczej nie dysponuje środkami wystarczającymi do choćby odpowiedniego zabezpieczenia terenu. Dodatkowo turczynek ze względu na kiepski dojazd nie będzie się cieszył zbyt dużym "wzięciem" bo nikt nie puści dzieci samych na zajęcia w środku lasu... To jest piękny plan ale taniej pewnie byłoby wybudować gdzieś w bardziej zurbanizowanej okolicy milanówka NOWOCZESNY budynek, tańszy w utrzymaniu oraz łatwo dostępny dla wszystkich- także dla osób niepełnosprawnych (a w turczynku są z tym problemy...)
Gość: Marek | 09-03-2010, 17:17


Przecież napisałem że budżet miasta przeznacza co roku niemałą kwotę na kulturę, więc będzie przeznaczał dalej. Warto też skorzystać z dotacji UE. Na 15% wkładu wlasnego to warto nawet wziąć kredyt. Uważam że finansowanie to nie problem. Problemem jest mieć dobry pomysł. Ja mam taki. A co do dojazdu to dzisiaj dowozi się dzieci samochodami. Większym problemem jest zaparkowanie a w Turczynku na parkingi miejsca dość. A ciemny las nie musi być ciemny. Może stać się oświetlonym parkiem....
Gość: B | 10-03-2010, 13:14


Niestety to nie takie łatwe. Wydatki na kulturę a wydatki inwestycyjne to zupełnie co innego. W przypadku turczynka są to wydatki inwestycyjne. Dodatkowo: jeżeli kasa z kultury teoretycznie mogłaby pójść na turczynek to wtedy wszelkie przejawy dotowanej przez miasto kultury znikną aż do czasu zakończenia inwestycji turczynka. 15% wkładu własnego powiadasz. Tylko czy miasto stać na taki wkład? Czy ma wystarczająco duże wpływy z podatków? Co do zasady inwestując w coś należałoby oczekiwać, że te pieniądze się zwrócą choćby w jakiejś części- czyli trzeba by turczynek komuś wynająć albo sprzedać- a po co ładować kasę w coś co każdy przedsiębiorca z sektora prywatnego może zrobić sam, lepiej i tam gdzie chce a nie w środku lasu? Dodatkowo-z tego co pamiętam, turczynek objęty jest ochroną konserwatora zabytków i coś mi się wydaje, że trzebaby specjalnych uzgodnień. O ile uzgodnienia nie są problemem i nie generują kosztów, to realizacja obiektu zgodnie z wytycznymi konserwatora-przy zachowaniu oryginalnego wyglądu będzie wyjątkowo droga. Tak więc: tak małego miasta jak milanówek na to zwyczajnie nie stać. Ja wiem, że pomysły są świetne, ale tak na prawdę KAŻDA inwestycja (nawet miejska) MUSI posiadać jakiś biznes plan-po co, dlaczego i czy będzie to generować zyski. A jeżeli zysków generować nie będzie to czy tego potrzeba? Finanse publiczne rządzą się swoimi prawami i nic nie jest takie łatwe jak się wydaje. Gdyby było tak łatwe to połowa skarbników zwiałaby z kasą na karaiby...
Gość: Marek | 10-03-2010, 17:45


Skoro można było wszystko załatwić, uzgodnic i sfinansować z pałacykiem Kasyno w Podkowie, dworkiem Skarbków a teraz z willą Radogoszcz w Grodzisku to i można z Turczynkiem w Milanówku. O ile sie chce i potrafi!
Gość: Ja | 11-03-2010, 08:31


Ostatnio było rozstrzygnięcie konkursu o dofinansowanie rewitalizacji. Zastanawiające są liczby: wpłynęło aż 114 zgłoszeń - wsparcie otrzyma 9 projektów. To szanse porównywalne z popularnymi grami liczbowymi - chyba, że ma się odpowiednie układy w urzędzie wojewódzkim. Milanówek raczej ich nie ma:(
Gość: B | 11-03-2010, 10:32


Milanówek po pierwsze jest mały a obiekt spory i drogi. Po drugie to nie układy a ludzie piszą projekty- jakie są warunki otrzymania dofinansowania proponuję sprawdzić samemu. No i ostatnia rzecz - jak można zarzucać kolesiostwo i układy w momencie kiedy Milanówek WOGÓLE nie startuje o wsparcie, nie przygotowuje programów? Po co zakładać porażkę? Można przecież działać- sami Państwo wybieracie swoich radnych i burmistrza... Szanowny Panie Marku- zgadzam się że dało się z pałacykiem kasyno (to raczej przypadek), że dało się z dworkiem skarbków etc- tylko w przypadku grodziska sytuacja jest bardziej zrozumiała, bo tam burmistrz ma sprawny zespół ludzi ds projetków ue i zamówień publicznych- to są świetnie obeznani z materią specjaliści którzy są za swoją wiedzę odpowiednio wynagradzani. Jeżeli milanówek zatrudni takich specjalistów to będzie miał podobne efekty. A może milanówek poprosi o wsparcie merytoryczne i pomoc od grodziska? Myślę że burmistrzowie mogliby się dogadać dla dobra grodzisko-milanowskiej społeczności. W końcu mieszkamy blisko siebie?
Gość: ur.w Milanówku | 12-03-2010, 10:44


Pomysł dobry,gdyby nie ta lokalizacja.Te stare wille znajdują się w miejscu,gdzie diabeł mówi dobranoc !.W czasach gdy mieścił się w nich szpital dotarcie do nich było koszmarem,a dziś też nie jest lepiej.Proponowana przez Pana sala konferencyjno-widowiskowa bardzo przydałaby się w Milanówku,ale w centrum.A dawna fabryka jedwabnicza-co w niej teraz jest?Wszytkie obiekty kulturalne wymienione przez Pana mają dobrą lokalizację.Zawsze należy wyjść z takiego założenia:jeżeli nie jestem w stanie dojść do obiektu pieszo,to planowanie w nim "komercji"nie ma sensu.Wyprowadzanie "Kawiarenki u Artystek"na takie przepraszam za określenie zadupie?-to chyba jakieś szaleństwo .To wogóle cud ,że ona w tym miejcsu powstała.Ja mam nadzieję ,że w lecie zamiast suchej trawy będzie miałam tam ogródek.
Gość: skromny | 12-03-2010, 22:57


Droga Moniu, Faktycznie Szefowa prężna jest i dziarska. Szczególnie wydając pieniądze. A prawdziwa kultura to taka, której czas nie zatrze. Ty myśląc o kulturze podajesz przykłady chałtury. Te wszystkie występy w Milanówku niestety w większości mają taki charakter. Ale bez obrazy - dla Ludzi o małm wyrobieniu wydają się wielkimi wydarzeniami. Miasteczko powinno promować twórczość swoich mieszkańców. Głownie młodych. Wspierać ich jeśli jest ona wartościowa. Jeżeli oczywiście takich artystów posiada. Działania młodych animatorów kultury pamiętamy z czasów PRL. Tylko co po nich zostało?
Gość: Realista | 08-03-2010, 12:31


No cóż, miło jest posłuchać o tych wszystkich stowarzyszeniach, muzeach i ambitnych planach, które są fajne, ale mają jedną, zasadniczą wadę - nie podają kto to sfinansuje! Myślę, że będzie lepiej jeśli ci wszystcy którzy tak mocno teoretyzują na ten temat wreszcie uświadonią sobie, że Milanówek nie ma możliwości finansowania jakiejkolwiek inwestycji na Turczynku. A rewitalizacja obiektów Turczynka i parku, bez względu co tam będzie to kilkadziesiat milionów złotych. I ich nie ma i nie będzie! Nie ma nawet 15% na wkład wlasny aby pozyskać ew. środki unijne. No i na samej rewitalizacji się nie skończy. Każde muzeum, każde przekazanie obiektu w ręce społeczne będzie wiązało się z jednym - wyciąganiem reki po pieniądze - na zwykłe bieżące utrzymanie! Jedyną logiczną drogą rewitalizacji Turczynka jest jego sprzedaż lub wejście w układ z inwestorem, który to zrewitalizuje obiekty na własne potrzeby ale jednocześnie udostepni je lub będzie udostępniał na potrzeby Milanówka. W innym przypadku Turczynek za kilka lat to będzie kupa gruzu. I kto wtedy za to odpowie?
Gość: B | 08-03-2010, 14:02


Widzę, że zauważyłeś sedno problemu. Podobnie z obwodnicą- pojawiło się parę stowarzyszeń, które zrobiły na około skansenu wielki szum i teraz milanówek wygląda co najmniej tak jakby tam unikalne gatunki zwierząt i roślin były a żubry spacerowały sobie po ulicach. Obwodnicy więc zbyt szybko nie będzie bo żaden z burmistrzów tuż przed wyborami nie wejdzie w otwarty konflikt z żadną lokalną społecznością. A najlepsze jest to, ze te lokalne stowarzyszenia i fundacje nie mają praktycznie żadnego poparcia społecznego i ludzie nie wiedzą o ich istnieniu - a zabierają takie podmioty głos w sprawach publicznych i brzmią bardzo poważnie mówiąc o sobie fundacja lub stowarzyszenie (często z minimalną ilością 15 osób, które stowarzyszenie zakładają w celu wpływania na samorząd tak aby ich interesy miały się jak najlepiej....).
Gość: śmiać się chce | 07-03-2010, 15:40


U3W i Fundacja „Homo Homini”, nigdy nie pozyskały, a wręcz nie starały się o pozyskanie środków UE dla wsparcia swoich działań. Wymienienie więc ich, szczególnie Fundacji Homo Homini, której roczny budżet nie przekracza 10 tys. zł, jako tych, z których warto czerpać wzorce w tym zakresie, jest zabawne. Proponuję większe rozeznanie w kwestii lokalnego trzeciego sektora.
Gość: kazik | 07-03-2010, 18:59


niestety mylisz się, bo obie organizacje startowały w konkursach i środki dostały, z pewnością nie były to takie kwoty jak będą potrzebne na rewitalizację Turczynka, ale procedury są podobne. A tak na marginesie, to skąd znasz budżet Fundacji Homo Homini? To już nie jest śmieszne,a raczej nieetyczne
Gość: gość | 07-03-2010, 20:23


owszem startowały w konkursach, ale nie o fundusze europejskie, a na pewno takich nie otrzymały. Obie organizacje realizują projekty dofinansowane ze środków publicznych, m.in. urzedu miasta. Obie też dostawały pieniadze z Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Są to wspaniałe organizacje robiące sporo dobrego, jednocześnie są przejrzyste i nie ukrywają swoich finansów stąd wiedza nt. ich budzetow.
Gość: Janek | 07-03-2010, 20:51


Nie zmienia to faktu, że organizacje te starają się realizować swoje cele i pomysły i nie bez powodzenia pozyskują środki. A co oprócz marzeń na temat Turczynka ma Stowarzyszenie na Rzecz Miast-Ogrodów? Co oprócz planów zrobiło realnie w tej sprawie. Utopiści i mitomani zachwyceni tylko sobą! Zachowują się jak psy ogrodnika- sami nie wiedzą, jak zrobić i innym nic zrobić nie pozwolą. Pomysłodawcy ze SnRM-O: z taką skutecznością, jak Wasza będziemy oglądać za 20 lat kupkę gruzu na Turczynku. Trochę realizmu zwłaszcza finansowego życzę
Gość: Redakcja | 09-03-2010, 00:51


Dziękujemy za sprostowanie w temaciepozyskiwania pieniędzy na działalnosc przez loklane organizacje.


Milanówek
  W najbliższym czasie

05-02-2012
 Bal Karnawałowy d...
Bal Karnawałowy dla dzieci
Data:05-02-2012
Milanówek

Bal Karnawałowy dla dzieci

Więcej...
Rozpoczęcie:12:15
 Góralskie nuty i ...
Góralskie nuty i bajania - Filharmonia Dziecięca
Data:05-02-2012
Podkowa Leśna

Góralskie nuty i bajania - Filharmonia Dziecięca

Rozpoczęcie:12:30
  O piecyku i kurzyku
O piecyku i kurzyku
Data:05-02-2012
Brwinów

 O piecyku i kurzyku

Rozpoczęcie:13:00
 Dziennik zakrapia...
Dziennik zakrapiany rumem
Data:05-02-2012
Podkowa Leśna

Dziennik zakrapiany rumem

Więcej...
Rozpoczęcie:17:00
 Kabaret Hrabi - C...
Kabaret Hrabi - Co jest śmieszne
Data:05-02-2012
Nadarzyn

Nadarzyński Ośrodek Kultury zaprasza na nowy program
Kabaretu Hrabi - "Co jest śmieszne"
Czy śmiejąc się znajdujemy czas na przemyślenie tego, z czego się śmiejemy? Czy byliśmy kiedyś w sytuacji, w której przed nami stał osobnik opowiadający żart, a my patrzyliśmy na niego w lęku, że żart nas nie rozbawi i co w takiej sytuacji zrobić? Czy to, co śmieszy nas w życiu prywatnym, jest śmieszne również na scenie? A może śmieszy, ale zupełnie odwrotnie? Czy widząc po raz setny ten sam skecz, można nadal się śmiać? Czy śmieszą nas miny, tekst czy świadome aktorstwo?
Wstęp: 40zł
Bilety w sprzedaży od 23 stycznia w godz. 12.00 - 18.00, w dniu programu od godz. 17.00.


Rozpoczęcie:19:00
08-02-2012
 Genotyp - instala...
Genotyp - instalacja/malarstwo – wystawa twórczości Małgorzaty Serwatki-Kopacewic
Data:08-02-2012
Podkowa Leśna

Artystka zajmuje się wszelkimi formami przekazu plastycznego. Brała udział w wielu wystawach w Polsce oraz za granicą – m.in.  w Niemczech, USA i Wielkiej Brytanii. W latach 2003-2007 była kuratorem promocyjnej Galerii Autorów, od 2007 – galerii K87 w Milanówku. W Stowarzyszeniu Fabryka Sztuki działa od 2001 roku, jest jej współzałożycielką, posiadającą numer członkowski 1. Była organizatorem i inicjatorem większości wystaw i akcji Stowarzyszenia.
Pałacyk Kasyno ul. Lilpopa 18, wstęp wolny!

09-02-2012
 Między Nadarzynem...
Między Nadarzynem a Damaszkiem...
Data:09-02-2012
Nadarzyn

Między Nadarzynem a Damaszkiem...

Rozpoczęcie:18:30
 Spotkanie autorsk...
Spotkanie autorskie z Panią Alicją Szafrańską autorką książki "Grodzisk Mazowiecki w pamięci za
Data:09-02-2012
Grodzisk Mazowiecki

Spotkanie autorskie z Panią Alicją Szafrańską autorką książki "Grodzisk Mazowiecki w pamięci za

Więcej...
Rozpoczęcie:18:30
10-02-2012
 Magia dla początk...
Magia dla początkujących
Data:10-02-2012
Milanówek

Społeczne Liceum Ogólnokształcące Nr 5 w Milanówku oraz Against Gravity
Zapraszają na "Spotkania Geograficzne i Akademię Dokumentu 2011/2012"
Akademia Dokumentu to program edukacyjny kierowany do młodzieży licealnej w całości oparty na filmach dokumentalnych.
Magia dla początkujących, reż. Jesse McLean, USA 2010
Miejsce: Społeczne Liceum Ogólnokształcące Nr 5 w Milanówku, ul. Fiderkiewicza 41


Więcej...
Rozpoczęcie:19:00
 Koncert walentynkowy
Koncert walentynkowy
Data:10-02-2012
Otrębusy

Koncert walentynkowy

Więcej...
Rozpoczęcie:19:00
11-02-2012
 Brawurowy karnawa...
Brawurowy karnawałowy koncert przebojów operetkowych i operowych
Data:11-02-2012
Podkowa Leśna

Maria Sarna – sopran, Robert Cieśla – tenor, Ewa Seroka – fortepian

Pałacyk Kasyno, ul. Lilpopa 18

Bilety: 20 zł normalne / 15 zł ulgowe


Rozpoczęcie:18:00
 Niebieskie? Zielo...
Niebieskie? Zielone? Czarne?
Data:11-02-2012
Książenice

Niebieskie? Zielone? Czarne?

Rozpoczęcie:19:00
12-02-2012
 Stoliczku, nakryj...
Stoliczku, nakryj się!
Data:12-02-2012
Otrębusy

Stoliczku, nakryj się!

Więcej...
Rozpoczęcie:11:00
 Tryptyki francusk...
Tryptyki francuskie - Foto-Grafia Wernisaż wystawy Jarosława Tomasza Kłosa.
Data:12-02-2012
Podkowa Leśna

Wernisaż wystawy Jarosława Tomasza Kłosa. Piosenki Ch. Aznavoura, G. Becauda, J. Brela, E. Piaf,  A. Osieckiej oraz utwory  A. Piazzolli  po francusku śpiewa Ewa Kabsa.
Akompaniament: Michał Załęski
Galeria Kasyno, ul. Lilpopa 18. Wstęp wolny!


Rozpoczęcie:17:00
 Koncert walentynkowy
Koncert walentynkowy
Data:12-02-2012
Grodzisk Mazowiecki

Koncert walentynkowy

Więcej...
Rozpoczęcie:18:00
Więcej wydarzeń...
  Kursy walut

Money.pl - wiadomości, notowania, giełda, kursy walut
NBP 2012-02-03
USD 3,1848 -0,33%
EUR 4,1932 -0,15%
CHF 3,4784 -0,22%
GBP 5,0469 -0,24%
Brwinów
  LOGOWANIE

login:
hasło:
zapamiętaj mnie
| dodaj do ulubionych | ustaw jako startową | napisz do nas | prawa autorskie | regulamin | reklama | redakcja | mapa serwisu |
Copyright 2005-2010 TWIS Obiektyw - Baranów, Brwinów, Grodzisk Mazowiecki, Jaktorów, Milanówek, Nadarzyn, Podkowa Leśna, Pruszków