Czytaj codziennie Gazetę grodziską. Pismo Gazeta grodziska dostarcza najaktualniejszych informacji. Na stronie gazeta-grodziska.pl nic ciekawego nie znajdziecie:(










Dziś jest roku, imieniny Jana i Piotra
 


Wiadomości z Powiatu Grodziskiego


GMINY


Baranów


Brwinów


Grodzisk Mazowiecki


Jaktorów


Milanówek


Podkowa Leśna


Pruszków


Żabia Wola

Oprogramowanie na zamówienie

TEMATY


Aktualności


Ciekawostki


Edukacja


Finanse


Komunikacja


Kultura


Obok nas


Organizacje


Prognoza pogody


Samorząd


Sport


Środowisko


Zdrowie


Wybory 2011

Jaktorów


MAPY i PLANY


Grodzisk Mazowiecki

Oprogramowanie na zamówienie

Rozkłady jazdy


Rozkład KM1


Rozkład WKD


Rozkład SKM S1


Rozkład SKM S2


PKS Grodzisk - linie podmiejskie


Komunikacja miejska w Grodzisku


Kominikacja miejska w Milanówku

network tools

Prognoza pogody

Pogoda w Grodzisku Mazowieckim

Grodzisk Mazowiecki


Samorząd
Niepełne absolutorium dla burmistrza
14-07-2010, 23:19:00
Rada Miasta i Gminy Grodzisk Mazowiecki 17 głosami za przy 4 głosach przeciwnych podjęła uchwałę 618/2010 w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Grodziska Mazowieckiego za 2009 rok. Niby nic nadzwyczajnego, ale….

 

Absolutorium przyjęto, ale 4 radnych było przeciwnych. Niby nic w tym nadzwyczajnego, ale w Grodzisku głosowanie przeciwko Burmistrzowi Benedykcińskiemu to sytuacja nadzwyczajna, więc warto się jej przyjrzeć. Co prawda sesja miała miejsce 28 kwietnia, ale najpierw czekałem na sprawozdanie rady, które ukazało się z 1,5 miesięcznym opóźnieniem, no a potem były wybory prezydenckie i nie chciałem mieszać wielkiej polityki z polityką lokalną – wszak 4 radnych odmawiających absolutorium burmistrzowi to radni PiS-u.

 

Głosowanie przeciwko absolutorium, to brak zaufania wobec działań burmistrza. Czym kierowali się radni głosujący przeciwko? Radny Roman Ignasiak w swoim liście przedstawił szereg zastrzeżeń w realizacji budżetu za 2009, z których największe to głębokie zadłużenie gminy. - Najbardziej zaniepokojeni jesteśmy kwestią dotyczącą zadłużenia Gminy. Jest to kwestia pewnej strategii Gminy, pewnego działania na przyszłość, ponieważ skutków tego zadłużenia nie odczuwamy dzisiaj. Jako Gmina zbliżyliśmy się do magicznej granicy 60% dochodów rocznych, a jest to granica nieprzekraczalna. A zatem przy 53% jest to już zbliżenie się do naprawdę poważnych konsekwencji, mających swe skutki w przyszłości. Planowanie niektórych inwestycji w przyszłości może okazać się niemożliwe, może okazać się trudne ze względu na to, że zaciąganie kredytów będzie przekraczało tę granicę 60% dochodów.
Były również i inne zastrzeżenia. Pełną treść stanowiska Radnego Romana Ignasiaka zamieszczamy poniżej.

O zagrożeniu dla miasta i jego przyszłości, wynikającym z wysokiego stanu zadłużenia miejskiej kasy, pisałem na łamach Obiektywu już dwukrotnie. Cieszę się że zagrożenie widzą również niektórzy radni. Oczywiście pozostali radni głosowali za udzieleniem absolutorium i absolutorium udzielono, ale wątpliwości pozostały. Pełną treść sprawozdania z rady gminy z 28 kwietnia, w tym również stanowiska innych radnych można przeczytać na oficjalnych stronach urzędu.

Zbigniew Bohdan


Radny Roman Ignasiak przekazał w imieniu radnych Klubu Prawo i Sprawiedliwość stanowisko i odrębną ocenę wykonania budżetu:

"Wychodząc z konkluzji Regionalnej Izby Obrachunkowej, że wszechstronna ocena wykonania budżetu nie sprowadza się li tylko do strony formalnej, do porównania poszczególnych kolumn, do sprawdzenia procentowego wykonania, ale musi szerzej spojrzeć na to, czym jest budżet, czym jest jego prawidłowe wykonanie. W imieniu Klubu Prawo i Sprawiedliwość chciałbym przedstawić stanowisko Klubu w tym zakresie i zaprezentować ocenę budżetu, która poza stroną formalną będzie się odnosiła również  do pewnych elementów, których w tym budżecie brakuje. Pozwolę sobie zauważyć, że jako Klub wielokrotnie i konsekwentnie przedstawialiśmy takie stanowisko, że popieramy projekt budżetu przygotowywany przez pana Burmistrza, popieramy te planowane działania z tymże zastrzeżeniem, że konstrukcja budżetu, który my byśmy widzieli, byłaby zupełnie inna i pewne elementy w tymże budżecie się tam nie znalazły. Nie mniej jednak poparliśmy ten budżet na rok 2009, mając nadzieję i dając jakby pole Burmistrzowi do tego, aby ten budżet w ciągu roku we właściwy sposób kształtował. Stąd nasza ocena tego budżetu dzisiaj musi także uwzględniać te działania, które w naszej ocenie jednak nie zostały podjęte. Pozwolę sobie zauważyć, że wykonanie planu finansowego jest w dużej mierze pozytywne, to znaczy w 90%  według spojrzenia uśrednionego plan został wykonany. Porównując zmiany, które w trakcie roku budżetowego nastąpiły, to wykonanie w różnym zakresie wahało się od 70% do ponad 90%. Oczywiście biorąc pod uwagę te dane, które są porównywane, można w różny sposób oceniać to wykonanie. Według naszej oceny to wykonanie dotyczyło 90% średnio, patrząc  zarówno na dochody jak i na wydatki w roku 2009. Trzeba powiedzieć, że istotnym elementem, na który zwracaliśmy już uwagę, była kwestia dotycząca niewykonania planu inwestycyjnego Gminy. Część inwestycji była w dużej mierze przenoszona na zakończenie roku bieżącego w związku z przypadającymi wyborami samorządowymi. To wykonanie oficjalne po zmianach opiewa na 93%, niemniej jednak w zakresie niektórych inwestycji to wykonanie oscylowało w granicach 70 czy nawet mniej procent. Najwyższe zaniepokojenie budzą dwa fakty. Po pierwsze wzrost wydatków w roku ubiegłym, według sprawozdania było to o 13% więcej aniżeli w roku 2008, w tym o 11% wydatków bieżących więcej. Natomiast wielce niepokojąca jest dla nas kwestia dotycząca zadłużenia Gminy. Jest to kwestia pewnej strategii Gminy, pewnego działania na przyszłość ponieważ  skutków tego zadłużenia nie odczuwamy dzisiaj. Jako Gmina zbliżyliśmy się do magicznej granicy 60% dochodów rocznych, a jest to granica nieprzekraczalna. A zatem przy 53% jest to już zbliżenie się do naprawdę poważnych konsekwencji mających swe skutki w przyszłości. Planowanie niektórych inwestycji w przyszłości może okazać się niemożliwe, może okazać się trudne ze względu na to, że zaciąganie kredytów będzie przekraczało tę granicę 60% dochodów. W realizacji budżetu w roku ubiegłym było także wiele błędów. Te błędy dotyczyły realizacji takich zadań jak kwestia realizacji Studium uwarunkowań i kierunków rozwoju, na opracowanie którego poniesiono pewne koszty, które na skutek zaskarżenia i uchylenia go przez sąd zostały  w dużej mierze stracone dlatego, że należało ponownie przystąpić do opracowania nowego Studium. Wycofano też prace związane z planami zagospodarowania przestrzennego, co również wiąże się z dodatkowymi kosztami. Co do negatywnej oceny prawidłowości realizacji budżetu, to są także pewne koncepcje zadań inwestycyjnych, które także nie zostały zrealizowane, a koncepcje opracowano. W ciągu roku parę takich projektów było. Konsekwencją naszej oceny budżetu jest także fakt braku wieloletniego programu inwestycyjnego wynikającego nie tyle z braku działań inwestycyjnych, ale wynikającego przede wszystkim z potrzeb gminy i realizowania tych potrzeb niezależnie od możliwości pozyskania funduszy, zawłaszcza unijnych. Kwestia pozyskiwania środków unijnych jest kwestią kluczową, która determinuje przygotowywanie planów wieloletnich. Plany wieloletnie mają, w naszej ocenie, charakter doraźny, ponieważ realizujemy nie to, co jest gminie potrzebne, ale to, na co daje pieniądze Unia Europejska lub inne fundusze celowe. Myślę, że podejście do programów wieloletnich powinno być inne, a mianowicie wynikające z potrzeb. Plan taki powinien być realizowany w poszczególnych latach. Do oceny jest jeszcze kwestia braku niektórych działań inwestycyjnych. Mianowicie w zakresie planowanych działań zabrakło wyraźnie kwestii dotyczących budownictwa socjalnego. W Gminie brakuje w tej chwili ponad 200 mieszkań socjalnych. Brakuje działań w zakresie inwestycji oświatowych, o czym świadczy przekładana budowa przedszkola, ale brak szkoły jest również ważnym elementem, który będzie za chwileczkę bardzo doskwierał wielu uczniom całej gminy. Zamiast szkoły mieliśmy odsłonięcie tablicy w Książnicach. Dużym brakiem w zakresie działań inwestycyjnych jest brak ochrony dziedzictwa przyrodniczego. Zabudowuje się powierzchnie biologicznie czynne, likwiduje się place zielone na rzecz różnych powierzchni betonowych, zabrukowanych. Nasze miasto za bardzo przekształca się w betonowy park, którego symbolem jest niestety, plac przed kościołem Św. Anny z symbolicznym drzewkiem żeliwnym świecącym w różnych odcieniach tęczy. Brak jest też również działań strategicznych w zakresie inwestycji w zakresie transportu i komunikacji, które za chwile będą skutkowały bardzo poważnymi konsekwencjami w chwili otwarcia autostrady. Brak jest też działań w zakresie pozyskiwania samodzielności energetycznej gminy. Myślę tu o różnych źródłach odnawialnych energii czy tego typu sprawach, które obniżają koszty funkcjonowania gminy i pozwalają uzyskać w przyszłości samodzielność i niezależność od innych kwestii. Wreszcie ostatnią rzeczą, o której chciałem powiedzieć, jest kwestia braku długofalowej polityki w zakresie polityki oświatowej i kulturalnej. Wydaje mi się, że naszym placówkom oświatowym brakuje takich programów, które byłyby kulturotwórcze dla miasta. Takich działań nie ma w budżecie gminy. W tym mieści się także element związany z zamiarem wyprzedaży obiektów zabytkowych, obiektów kultury, a nawet niszczeniu takichże obiektów. Kończąc, chciałem powiedzieć, że mając na uwadze zwłaszcza te elementy budżetu, które skutkują na przyszłość i będą, w naszej ocenie, negatywnie oddziaływały na przyszłe budżety i przyszłe działania inwestycyjne, Klub Radnych Prawa i Sprawiedliwości będzie glosował przeciwko udzieleniu absolutorium Burmistrzowi Grodziska Mazowieckiego.”

 

Email


Czytaj także:
dodaj komentarz
powrót


Komentarze
Gość: xxx | 07-08-2010, 21:39


Znależć pracę - to nie takie proste, jak tylko człowiek nadaje sie na burmistrza albo radnego innych kwalifikacji niet.
Gość: pati | 03-08-2010, 08:14


Czas wywalić z rządów te zakotwiczone i niereformowalne głowy. Oni są zakorzenieni jeszcze z czasów komunistycznych. To są kolesie z partii, którzy zawsze będą sobie przyklaskiwali. Rączka rączkę myje !!!. Niech rządzą ludzie z głową, ludzie kochający Grodzisk i patrzący w przyszłość miasta a nie w przyszłość swoich kieszeni. Panowie - czas odejść, bo i tak narobiliście dużo złego. Dostajecie wypłaty z naszych podatków, więc macie służyć !. Jeśli się wam to nie podoba to po prostu znajdźcie sobie pracę i pracujcie na własny rachunek jak reszta społeczeństwa. Rządy zostawcie ludziom z zasadami. Poprzewracało wam się w głowach, jesteście chorzy na władzę i myślicie, że stołeczki są waszą własnością – otóż nie, obywatele zawsze mogą was pozbawić stanowisk podczas np. wyborów. Macie ludzi za plebs, ale uważajcie, to może się zemścić.
Gość: KINGA | 16-07-2010, 18:18


Wygadany ten nasz burmistrz jest to fakt. Słuchałam dziś radia bogoria i oczywiście przedstawiał tam swoje przedwyborcze wizje z budową autostrady włącznie. I pewnie tym razem nie będzie to czcza obietnica bo Euro 2012 za pasem. Zadna to jednak zasługa tylko sprzyjające okoliczaności. Jednak nie ta informacja zwaliła mnie z nóg tylko ta że w grodzisku uporano się już zbudową dróg gminnych. Ręce opadają. Chyba p. Burmistrz zapomniał, że Grodzisk to nie tylko okolice deptaka i jego miejsca zamieszkania. Tam fakt uporał się. Jednak znakomita większość to jednak polne drogi. Nie trzeba daleko szukać. Inna informacja to taka, że na ul. górnej budowane jest przedszkole. Czyżby drugie, bo o ile wiem już tam jedno stoi. Dawno w tym rejonie nie byłam, ale czyżby tak dzielnica się rozbudowała, że są w tym rejonie potrzebne dwa przedswzkola.
Gość: do niedoinformowanej Kingi | 18-07-2010, 01:33


na temat przedszkola polecam trochę poszperać w Internecie. Nie boli. Przedszkole to akurat jest bardzo bardzo potrzebne. I nie wiem czy szanowna Kinga widziała to przedszkole, które było teraz i to które będzie już niedługo. Nie byłoby głupich pytań.
Gość: grodzisk_watch | 13-08-2010, 12:38


Z drogami gminnymi to się uporał w sensie podatków. Są jak w mieście a nawierzchnia (tzn. jej brak) jak na zadupiu. http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/51,80708,7914479.html?i=69
Gość: do Zniesmaczonego | 16-07-2010, 11:03


Nie widzę nic grożnego w budowaniu supermarketów,których domaga się większość mieszkańców gminy. Grodziscy kupcy powinni się zastanowić dlaczego mieszkańcy gminy nie chcą kupować w ich sklepikach,a jednak w dużych marketach. Bardzo mały wybór różnego asortymentu towarów, często przeterminowane produkty, natomiast ceny trzykrotnie wyższe. Nie podobają mi się niektóre działania samorządowców w wielu sprawach,częste wydawanie pieniędzy na rzeczy ,bez których można żyć,a brak dbałości o konieczne do załatwienia sprawy jest często nie do przyjęcia. Jest na to sposób: niedługo wybory,wybierzmy wszystkich nowych samorządowców, dajmy szczególnie czerwoną kartkę zasiedziałym od wielu lat radnym,którzy przyklepują idiotyczne wydawanie pieniędzy tylko po to, żeby przypodobać się grupce swoich wyborców i aby zaspokoić własne interesy.
Gość: Róża | 17-07-2010, 01:06


Podaj więcj konkretów,może ci,którym tak łatwo przychodzi wydawanie naszych pieniędzy na rózne głupoty :reklamy,gazetki,folderki,filmiki itp wreszcie pomyślą,że to jest zwykłe naciąganie ludzi,opowiadanie na wszystkich spotkaniach,że w przyszłym roku zrobimy to,w następnym tamto,.......też jest niesmaczne i takie zaśćiankowe,przecież wybory jeszcze się nie odbyły,akoncepcje rozwoju gminy mogą być różne.
Gość: Bata | 23-07-2010, 11:28


Nie ma nic groźnego w budowaniu supermaqrketów, w dużych aglomeracjach, gdzie każdy obwyatel ma szanse na swoją przedsiebiorczośc. W takim mieście jak grodzisk supermarkety to upadek lokalnego handlu, który i tak ma problemy.. Nie zmniejszy też berzobocia, bo z reguły w takich sklepach pracuja ludzie z odległych miejscowości - bo są tańsi. Dla mnie groźne jest jednak co innego. To fakt, że Burmistrz grodziska snuje dalekosięzne plany - jakby wiedział z góry, że będzie burmistrzem na następna kadencję. A przeciez wybory się jeszcze nie odbyły. Może Pan Burmistrz już sam się wybrał żeby nie narażać się na jakąś samowolę wyborczą? Jest bowiem ryzyko, że społeczność grodziska przejrzy na oczy i zobaczy, że to co dzieje się w grodzisku dzieje się tez w innych miastach a nawet więcej. Bo w innych miastach nie wydaje się lekką ręka pieniędzy na promocje własnej osoby przede wszystkim.
Gość: Zniesmaczony | 16-07-2010, 09:46


Co z długo to nie zdrowo. Mam propozycje do społeczności Brwinowa zaproponujcie naszemu świetnemu" Burmistrzowi stołek w swoim mieście a my się go pozbędziemy. I proszę nie oponować, że taki świetny, ELOKWENTNY, i że szkoda. Proponuję dokładnie przeczytać protokół z sesji Rady miejskiej z 3 marca 2010 opublikowany w formie stenogramu.W całej okazałości ujrzycie państwo wizje na przyszłość p. burmistrza Są to w jego mniemaniu duże inwestycje dla miasta: A są to oczywiście supermarkety , i to od peryferii grodziska aż po jego centrum. Być może to sposób na braki w kasie miesjskiej. Czy jednak jest to dobre dla grodziskich kupców. Mam duże wątpliwości Ale Jarmark cudów trwa. W Grodzisku to nawet kwiatki kwitną na latarniach. I tak zapewne będzie do wyborów. A potem ścisły post.
Gość: o panu Igansiaku | 16-07-2010, 09:30


Ziemia Grodziska panu radnemu nie przeszkadzała jak jej głosami uniemożliwiono zwolnienie go z pracy.
Gość: Tak? | 18-07-2010, 01:30


A Pan Ignasiak innym przeszkadzał,też chyba nie,chociaż powody były zupełnie inne,ale na korzyść Pana Ignasiaka.
Gość: Jerry | 16-07-2010, 01:45


chociaz nie przepadałem za burmistrzem grodziska do dzis widzac jak zminia sie to miasto zmieniam iswoje zdanie o jego osobie bylem dzisw pruszkowie i kiedys w poruwnaniu z grodziskiem to byla metropolia a jak jest dzis kazdy widzi psy zawsze beda szczekac taka ich natura a kiedy czytam ten pdeudo artykul to tylko mam jedno pytanie jaki interes chce ugrac jego autor
Gość: meya | 10-08-2010, 01:16


Oj, Jerry, Jerry, jakiś Ty mądry. A co Ty chcesz ugrać, hmm? :)
Gość: Brwinowianin | 15-07-2010, 22:21


Phi... 4 radnych i szum robicie :) u nas w Brwinowie gbur-mistrz po raz piąty NIE dostał absolutorium, rada jest w wiekszosci jemu przeciwna, ledwo się utrzymał po referendum w styczniu, ludzie na nim psy wieszają w internecie... a ten się trzyma stołka i mówi, że czarne jest białe. Szkoda, że my nie mamy takiego burmistrza jak GMaz
Gość: autor | 15-07-2010, 18:05


mogłem się z każdym założyć o to, czyj podpis znajdę pod artykułem :) Już myślałem, że zmienił Pan robotę, a jednak będzie Pan kandydował i znowu zbierze Pan mnóstwo głosów! Tak trzymać!
Gość: Iwona | 15-07-2010, 21:09


Może autor trochę jaśniej się wypowie, bo nie bardzo rozumiem skąd takie wnioski, chyba autorowi należy się podziękowanie za to, że próbuje nas poinformować o istotnych dla miasta sprawach. Czy autor zamierza gdzieś kandydować i obawia się konkurencji?
Gość: niejasne | 15-07-2010, 23:56


niejasne to jest to, który zwrot \"autor\" piszesz do autora komentarza, a które do autora artykułu ;) grunt to pisać komuś, że niejasno pisze :D
Gość: Jej | 15-07-2010, 11:30


Dziwi mnie że tylko 4 radnych było przeciwko... Niestety ale mamy mało świadomych mieszkańców, którym wystarcza popaganda sukcesu uprawiana poprzez burmistrza w radio i piśmie Bogoria! I to za nasze pieniądze, ech.....
Gość: Zenom | 19-08-2010, 14:56


Grodzisk się zmienił i zmienia na plus temu nikt nie zaprzeczy no chyba, że jest ślepy. Burmistrz ma świetnych ludzi, którzy wiedzą co robią a to że zawsze się znajdzie banda oszołomów, którym przeszkadza jak innym jest lepiej to inna sprawa. Co do Benka myślę, że wybory pokazują jakie ma poparcie w mieszkańcach. Jak się komuś Grodzisk nie podoba to wypad Polska długa i szeroka miejsce znajdziecie.


Milanówek
  W najbliższym czasie

09-02-2012
 Między Nadarzynem...
Między Nadarzynem a Damaszkiem...
Data:09-02-2012
Nadarzyn

Między Nadarzynem a Damaszkiem...

Rozpoczęcie:18:30
 Spotkanie autorsk...
Spotkanie autorskie z Panią Alicją Szafrańską autorką książki "Grodzisk Mazowiecki w pamięci za
Data:09-02-2012
Grodzisk Mazowiecki

Spotkanie autorskie z Panią Alicją Szafrańską autorką książki "Grodzisk Mazowiecki w pamięci za

Więcej...
Rozpoczęcie:18:30
10-02-2012
 Magia dla początk...
Magia dla początkujących
Data:10-02-2012
Milanówek

Społeczne Liceum Ogólnokształcące Nr 5 w Milanówku oraz Against Gravity
Zapraszają na "Spotkania Geograficzne i Akademię Dokumentu 2011/2012"
Akademia Dokumentu to program edukacyjny kierowany do młodzieży licealnej w całości oparty na filmach dokumentalnych.
Magia dla początkujących, reż. Jesse McLean, USA 2010
Miejsce: Społeczne Liceum Ogólnokształcące Nr 5 w Milanówku, ul. Fiderkiewicza 41


Więcej...
Rozpoczęcie:19:00
 Koncert walentynkowy
Koncert walentynkowy
Data:10-02-2012
Otrębusy

Koncert walentynkowy

Więcej...
Rozpoczęcie:19:00
11-02-2012
 Edukatorzy
Edukatorzy
Data:11-02-2012
Pruszków

Edukatorzy

Rozpoczęcie:17:00
 Brawurowy karnawa...
Brawurowy karnawałowy koncert przebojów operetkowych i operowych
Data:11-02-2012
Podkowa Leśna

Maria Sarna – sopran, Robert Cieśla – tenor, Ewa Seroka – fortepian

Pałacyk Kasyno, ul. Lilpopa 18

Bilety: 20 zł normalne / 15 zł ulgowe


Rozpoczęcie:18:00
 Niebieskie? Zielo...
Niebieskie? Zielone? Czarne?
Data:11-02-2012
Książenice

Niebieskie? Zielone? Czarne?

Rozpoczęcie:19:00
12-02-2012
 Stoliczku, nakryj...
Stoliczku, nakryj się!
Data:12-02-2012
Otrębusy

Stoliczku, nakryj się!

Więcej...
Rozpoczęcie:11:00
 Tryptyki francusk...
Tryptyki francuskie - Foto-Grafia Wernisaż wystawy Jarosława Tomasza Kłosa.
Data:12-02-2012
Podkowa Leśna

Wernisaż wystawy Jarosława Tomasza Kłosa. Piosenki Ch. Aznavoura, G. Becauda, J. Brela, E. Piaf,  A. Osieckiej oraz utwory  A. Piazzolli  po francusku śpiewa Ewa Kabsa.
Akompaniament: Michał Załęski
Galeria Kasyno, ul. Lilpopa 18. Wstęp wolny!


Rozpoczęcie:17:00
 Koncert walentynkowy
Koncert walentynkowy
Data:12-02-2012
Grodzisk Mazowiecki

Koncert walentynkowy

Więcej...
Rozpoczęcie:18:00
 Koncert Edyty Gep...
Koncert Edyty Geppert w ramach Saloniku z Kulturą
Data:12-02-2012
Milanówek

Zapraszamy Państwa na kolejną odsłonę "Saloniku z Kulturą". Tym razem dla naszej publiczności zaśpiewa Edyta Geppert.
Koncert Edyty Geppert to znakomita okazja do spotkania z jej niezwykłym kunsztem interpretatorskim i z tak rzadką już dziś umiejętnością budowania kontrastowych nastrojów - piosenki liryczne są zderzane z dramatycznymi, a dramatyczne - z zabawnymi, tzw. kabaretowymi reprezentowanymi przez teksty klasyka gatunku, Mariana Hemara.
Szczegółowe informacje i rezerwacje biletów w sekretariaci MCK lub pod numerem telefonu 22 758 32 34.Bilety w cenie 50 zł i 40 zł.
Milanowskie Centrum Kultury, ul. Kościelna 3


Rozpoczęcie:19:00
16-02-2012
 Nosferatu - symfo...
Nosferatu - symfonia grozy
Data:16-02-2012
Grodzisk Mazowiecki

Nosferatu - symfonia grozy

Rozpoczęcie:19:00
17-02-2012
 V Powiatowy Konku...
V Powiatowy Konkurs Ortograficzny
Data:17-02-2012
Milanówek

V Powiatowy Konkurs Ortograficzny "O Złote Pióro Starosty" pod honorowym patronatem Burmistrza Miasta Milanówka
Miejsce: Zespół Szkół nr 2, im. Gen. J.Bema, ul. Wójtowska 3


Rozpoczęcie:10:00
 Wietnam i Birma -...
Wietnam i Birma - Dryfując między czasem a przestrzenią
Data:17-02-2012
Milanówek

Społeczne Liceum Ogólnokształcące Nr 5 w Milanówku oraz Against Gravity
Zapraszają na "Spotkania Geograficzne i Akademię Dokumentu 2011/2012"
Akademia Dokumentu to program edukacyjny kierowany do młodzieży licealnej w całości oparty na filmach dokumentalnych.
Wietnam i Birma - Dryfując między czasem a przestrzenią – Tomasz Murzyn
Miejsce: Społeczne Liceum Ogólnokształcące Nr 5 w Milanówku, ul. Fiderkiewicza 41


Więcej...
Rozpoczęcie:19:00
18-02-2012
 XIII Bal Wójta
XIII Bal Wójta
Data:18-02-2012
Jaktorów

XIII Bal Wójta
Więcej wydarzeń...
  Kursy walut

Money.pl - wiadomości, notowania, giełda, kursy walut
NBP 2012-02-07
USD 3,1806 -0,87%
EUR 4,1818 -0,05%
CHF 3,4633 -0,18%
GBP 5,0338 -0,31%
Brwinów
  LOGOWANIE

login:
hasło:
zapamiętaj mnie
| dodaj do ulubionych | ustaw jako startową | napisz do nas | prawa autorskie | regulamin | reklama | redakcja | mapa serwisu |
Copyright 2005-2010 TWIS Obiektyw - Baranów, Brwinów, Grodzisk Mazowiecki, Jaktorów, Milanówek, Nadarzyn, Podkowa Leśna, Pruszków